Börjar du tröttna på ZzzZzooom?
Vi hjälper dig med kreativa lösningar!

Digitala möten har kommit för att stanna. Det kommer aldrig kunna ersätta det personliga mötet, där är vi alla överens, men det kommer komplettera, effektivisera och utvidga sättet att ses framöver. Vi kommer vara måna om att få åhörare och besökare vid våra webinarier och hybrida möten, precis som vi är vid våra fysiska träffar. Ni investerar pengar. Era deltagare investerar sin tid. Alla ska få en behållning.

En upplevelse till era besökare

För att fånga uppmärksamheten och ge ett bestående – ja, rent av säljande – intryck behöver det vara en minnesvärd show snarare än en paneldebatt. Lyckligtvis har vi fått träna i många år (över 30 om man ska vara petig!) på att göra möten extravaganza. Vi har inte slutat med det på grund av någon pandemi. Vi, precis som ni, gör saker lite annorlunda år 2020 bara.

Att bjuda på ett evenemang istället för ytterligare en informationsträff online handlar om inställning och kunskap. Vi säljer inte ett webinarie till våra kunder. Vi sänder en upplevelse till era besökare.

Vi har (nästan) varit med om det här förut!

Många är vi som minns när emailen började överväldiga oss. Vi slutade ganska snart faxa men vi slutade inte helt med att skicka post och vi slutade absolut inte prata med, eller träffa varandra. Positivt var att vi såg hur mycket tid vi sparade in, hur snabbt det gick att stämma av saker. Disketten ersattes av fildelning. Checkhäftet ersattes med kreditkort och nu Swishar vi hellre än att föra över pengar på varandras bankkonton… Vi blev mer effektiva av utvecklingen, helt enkelt.

Samma sak skulle vi vilja påstå händer nu. Vi överöses med möten och informationsträffar som aldrig tidigare. Några externa möten i veckan har – och framförallt hade – många av oss. Men nu är det inte ovanligt att man deltar i 3-4 webinarier på en och samma dag. Gärna ytterligare några på kvällen, innan frukost eller på helgen. Återigen tjänar vi tid, men framförallt tar vi oss tid och konsumerar betydligt mycket mer information utifrån än tidigare. Det gör också att det blir svårare att sticka ut när det inte längre går att konkurrera med bjudluncher eller en fancy föreläsningssal.

Gör din sändning sevärd

En stor fördel med snyggt presenterat material i digital form är att det kan återanvändas. Presentationer kan skickas iväg i efterhand, ligga kvar på hem- eller eventsidor för både internt och externt bruk. Där vi tvingats ersätta fysiska möten med webinarier ser vi att det positiva varit att ännu fler kan och vill delta. Det gör det ännu viktigare (vill gärna skriva livsviktigt!) att det håller en hög kvalitet och känns genomtänkt, proffsigt och generöst. Sevärt, helt enkelt.

Där ute finns en stor omognad när det kommer till digitala event. Passa på att dra fördel av det. Ju förr man tar plats i denna nya värld och verklighet vi lever i, ju fler vinster kan man få ut av det. Några av våra mogna och modiga kunder har redan kört fullt ut; Bankgirot, UC, Cisco, Westcon-comstor, Näringslivsgalan i Västerås (Guldstänk) är några exempel. Idag livestreamade vi fantastiska Renata Chlumska då hon föreläste för en av våra kunder. Så mycket bättre kan knappast en vecka starta!

Strömma inte bara ut – få det att strömma in!

Vi fortsätter följa den digitala vågen genom att producera innehåll för många av våra företag. Ibland finns representanter på plats så att sändningen känns live. Ibland väljer man att sända 100% digitalt med förinspelade talare och programpunkter. En gemensam nämnare för allt vi streamar ut är att känslan också måste streama in – till deltagaren.

Ställ om. Uppmuntra och utbilda din personal. Häng med på tåget och låt inte medarbetare, kunder och samarbetspartners somna på era Zzzzoom-möten.
Vi tar fram en helhetslösning, från idé till genomförande.

Välkommen att kontakta oss! 

Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss, oavsett om du vill prata digitala eller fysiska möten! Vi finns här för dig!

Skicka ett mail till hello@bsc.se!