Hur ska man hinna med allt?
Annika Matseng-Duckmark och teamet på BSC Business Service Club står alltid redo att hjälpa till. Sitter du på en position där du är spindeln i nätet och planerar företagets kund- och personalevent? Är det till dig kollegorna vänder sig när det är brandkårsutryckningar som gäller för att snabbt lösa en restaurangbokning för ledningsgruppen, en kund som ska uppvaktas eller raskt få fatt i biljetter till en populär konsert? Ja, då kan det vara skönt att ha en trygg axel att luta sig emot – och det är precis den tjänsten vi erbjuder säger Annika, Head of Premium Service på BSC.
* Detta är en artikel hos Eventeffect – läs orginalet här: https://eventeffect.se/partnerartikel/bsc/nar-du-behover-nagra-extra-hander/ *
Vi tar det från början
Bakgrunden är att vårt eventbolag Business Service Club grundades i slutet av det glada och glassiga 80-talet då ”yuppisar” ville gå förbi köer och få tag på biljetter till åtråvärda konserter, berättar Annika. Då skapades en medlemsklubb för företag och namnet lever fortfarande kvar i vårt företagsnamn. Idag är vi så mycket mer, en one stop shop! Ett fullfjädrat rese- och eventföretag som producerar och genomför små och stora event OCH vi hjälper med det lilla extra som biljettbokningar, fakturaservice och fantastiska presentkorgar. Denna bredd är vi unika med i Sverige, berättar hon med ett stort leende.
Foto: Alexander Wedin, RiverCat
– Vi erbjuder en suverän service, men det handlar också om att räkna. Det krävs ofta inte mer än ett större event per år för att premiumkunder betalar mindre än för kunder som inte är medlemmar, berättar Annika Matseng- Duckmark på BSC Business Service Club.
Vad innebär tjänsten Premium Service?
Premium Service ger både lägre priser på våra timarvoden för eventprojekten och det är en omfattande concierge service som bygger på nära samarbete, omtanke och långsiktigt relationsbyggande. Har man ett antal arrangemang per år tjänar man snabbt in den blygsamma årsavgiften och det fina är att upp till 10 personer i bolaget kan nyttja tjänsten. Hon skrattar och tillägger:
– Alla borde egentligen ha Premium Service!
Måste man betala för tjänsten för att arbeta med er?
Nej, Premium Service är en tilläggstjänst för utökad service och lägre priser – vi hjälper alla företag med kundaktiviteter, events, galor, sommar- och julfester mm.
Kan ni hjälpa till med biljettbokning?
Absolut. Vi kan ta hand om bokning och administration av flygbiljetter, hotell och hyrbilar i Sverige. Behöver man hjälp med att beställa taxi eller reservera plats på restaurang ordnar vi det och givetvis går fakturan via oss så att det är enkelt och smidigt för kunden på plats.
Vi hjälper också ofta till med konsertbiljetter. Några företag som använder Premium Service går mycket på teater och konserter tillsammans och använder oss exklusivt för att ta hand om allt som rör biljetter till kända namn på stora arenor och intima events på privatteatrar.
Ni arrangerar en kundaktivitet per månad för era premium-medlemmar, vad betyder det?
Löpande lär vi känna nya leverantörer och spanar in nya lokaler. Det är ett viktigt arbete som vi gärna involverar våra kunder i. Det kan vara allt från frukostseminarier när en talare presenterar ett smakprov ur en ny föreläsning till fartfyllda aktiviteter och exklusiva middagar. Inom kort ska vi ut och segla en eftermiddag. De här månatliga träffarna ger oss tillfälle att verkligen sitta ner och lära känna våra kunder. Det är högt och lågt bland inbjudningarna, men man är sällan fler än 50 personer vid varje tillfälle. Varje vår och höst arrangerar vi också rejäla after works för alla.
Kundaktiviteterna är viktiga både för oss och för kunden – kunderna behöver bli sedda och det är viktigt för oss att få reda på vad de har för behov för att kunna föreslå och arrangera bra events. När vi i personalen är ute på nya platser kommer vi nästan alltid att tänka på någon specifik kund som vi känner skulle gilla sammanhanget. Det är väldigt roligt att känna sina kunder så väl att man vet vad de gillar och det är suveränt att kunna höra av sig med tips.
Vilka passar Premium Service för?
Våra kunder är till affärsområden och storlek en salig blandning. Premiumkunderna erbjuds en omfattande concierge service och vad det innebär anpassar vi efter varje kunds behov. Men så här, om man är en större koncern som vill göra många olika saker för sina medarbetare passar det perfekt att vara premiumkund. Under ett år kan vi hjälpa till med allt från stora sommarfester och kick-offer till att överlämna personliga gåvor till någon i ledningsgruppen.
Är du marknadschef eller executive assistent med ansvar för event och kundrelationer och undrar hur man ska man hinna med allt? Kanske har ditt företag precis bestämt att i år ska medarbetarna från hela Norden samlas i Helsingfors och det ligger på dig att koordinera resan och hitta inkvartering till flera hundra personer. Samtidigt närmar sig en viktig kundmiddag och fyra personer har precis berättat att de behöver specialkost. Och i nästa vecka släpps biljetterna till en konsert som dina kollegor längtat efter ett halvår. Annika och teamet på Business Service Club står alltid redo att hjälpa till.
Det här låter exklusivt, får alla vara med?
Det är inte exklusivt i den meningen att det är ett lyxupplägg eller endast för ledningen. Premium Service är ett smart sätt att avlasta er organisation och dessutom få del av fingertoppskänslan och erfarenheten från vårt eventbolag. Alla är såklart varmt välkomna att ansöka. Vi levererar engagemang och personlig touch i allt vi gör och förbehåller vi oss därför rätten att välja vilka vi arbetar med. Ofta berättar vi om den här tjänsten redan vid första offerttillfället. Det kan ju löna sig att bli medlem redan när man arrangerar ett enda lite större event.
Förutom lägre priser får våra premiumkunder tillgång till tjänster som inte är tillgängliga för andra, kontakta mig för mer information om tjänste- och prislistan, säger Annika.
Vad har du för tips till den som är osäker på att gå med i Premium Service?
Tveka inte. Ett års medlemskap kostar 7800 SEK ex moms för hela företaget. Prova och se om det här är något för er. Ni får tillgång till rabatterade priser och tillgång till specifika tjänster som ni annars inte skulle ha.
Vi är experter på bokningar i alla format, och kan avlasta och underlätta alla typer av eventarrangemang. Vi kan erbjuda det där lilla extra som kan betyda allt, både för de som sitter med ansvaret för bokningen och för de som tar del av eventet.
Hur många från vårt företag får nyttja detta?
Sammanlagt får 10 personer på företaget ta del av alla våra erbjudanden. Men om en medarbetare t ex får nya arbetsuppgifter och inte längre har hand om bokningar kan någon annan ta över. Vilka de där tio personerna på företaget är kan man alltså byta ut under året. Vår ambition är att alltid göra det som är bäst för våra kunder, både på kort och lång sikt.
Hur ansöker man om att bli Premium Service kund?
Vänligen kontakta Annika Matseng-Duckmark enligt nedan.
Vill du veta mer eller har du frågor?
Varmt välkommen att kontakta Annika för svar på dina frågor eller om du önskar mer info om vår tjänste- och prislista!
Annika Matseng-Duckmark
Head of Premium Service
BSC Business Service Club
annika.duckmark@bsc.se
___________________
Det går också bra att fylla i dina kontaktuppgifter nedan så hörs vi inom kort!