Smidiga och snabba betalningar

(For English pls email hello@bsc.se)
NYHET! Vi lanserar nu vår nya tjänst för finansiell eventsupport t ex smidig betalning av fakturor till underleverantörer. Det är bra med innovation och vi tycker det är spännande och kul att lansera en helt ny typ av tjänst inom event- och mötesbranschen för att möta marknadens behov!

BSC lanserar “Event Payment Service”

Vår VD Kerstin Öhman berättar:
– Vi är glada att presentera vår nya tjänst som gör det enklare för våra kunder att bl a hantera betalningar till leverantörer som de inte har avtal med. På detta vis kan även större koncerner få en flexibilitet, snabbhet och möjlighet att arbeta med mindre underleverantörer – det tycker vi är bra för alla parter.

 

Festliga eventproduktioner av olika slag kräver kreativitet och logistik men förutom allt hårt arbete bakom så är en framgångsfaktor också just ekonomi, budget och betalningar som måste fungera smidigt och snabbt.

Utmaningen

Event- och marknadsavdelningar på stora företag och koncerner har ofta utmaningar med att t ex anlita underleverantörer som de inte har avtal med pga komplexa rutiner för inköp och betalningar. Konsekvensen blir att företagets flexibilitet minskar då den kanske bäst lämpade underleverantören inte kan användas för att de inte har rätt kontrakt. Likaså drabbar detta kreativiteten då företag hämmas att kunna ligga i framkant och att arbeta med partners som är nya eller som trendar.

En del organisationer har marknadsbudgetar som måste ansökas om i förväg och som behöver nyttjas under en specifik tidsperiod – detta kan vara en utmaning att hinna få in snabba bra förslag och offerter. Fakturering måste komma inom rätt period och skulle offerter och fakturor i slutändan inte stämma så ställer det till problem på flera sätt, det kan t o m påverka nästa års marknadsbudget. Även cross-over funktioner på ett företag kan ställa till det då budgetar och leverantörerna som ska betalas inte på ett naturligt sätt hör till en viss avdelning eller del av företaget – kanske i flera olika länder också. Det läggs väldigt mycket arbetstid för denna typer av frågor och letande efter lösningar för marknads- och eventavdelningar – något som inte alls rimmar med det arbete de borde utföra i sina roller.

Lösningen

Vi har under flera år hjälpt ett fåtal av våra större kunder att lösa detta smidigt och har under tiden förstått att det är många företag som har samma utmaningar och problem. Vi har därför skapat en ny tjänst som heter Event Payment Service och vi erbjuder nu vår hjälp och avlastning inom flera delar för att förenkla fakturabetalningar, valutahantering, inköpsordrar/PO och balanskonto för event- och marknadsbudgetar mm. Man kan nyttja alla bitar eller valfria delar.

Mer info och priser

Varmt välkommen att kontakta vår VD Kerstin Öhman för mer ingående beskrivning av vad vi kan hjälpa till med och priser för tjänsten.
kerstin.ohman@bsc.se